29 juli 2009

Intervju med mig själv, del 1

Först en ändlös rad av vanliga blogginlägg och nu en intervju med dig själv. Det här med ditt narcissistiska komplex och allt det här, är inte det att du skriver av dig ...
- Det där med ditt narcissistiska komplex och allt det där, det är ... Det är sådant där som gör att man till och med vid en bloggintervju överväger att faktiskt gå härifrån.

Men du är väl intresserad av dig själv, det är ju sådant som du ...
- Ja, nu går jag. Hej då!

Nej, vänta! Kom tillbaka! Jag kan fråga om något annat.
- Okej, jag stannar väl då. För läsarnas skull.

Bra. Då ska vi se ... Vilken är din favoritfärg?
- Röd.

Vad äter du till frukost?
- Ingenting hemma. Jag tar en kopp svart kaffe när jag kommer till jobbet vid åtta. Någon timme senare brukar jag dricka en kopp te och äta mina medhavda mackor.

Intressant! Berätta mer!
- Jag försöker dra ned på allt animaliskt, så det blir inte så mycket att variera med på mackorna. Jag kör med vegansk mjukost eller tartex.

Vad har du för smak på tartexen?
- Örtsmak. Den naturella är lite mesig, tycker jag. Vitlöks- och svampvarianterna gillar jag inte alls.

Jordnötssmör?
- Jag hade en sådan period för något år sedan, men nu äter jag det sällan. Det blir lite stabbigt i längden.

Hur ser du på Jürgen Habermas diskursteori om den demokratiska rättsstaten?
- Jag har bara läst någon enstaka essä av Habermas. Den var seg, har jag för mig.

Hur nöjd är du med Jan Guillou-referensen som inledde intervjun?
- Ganska nöjd.

Fortsättning följer ...

2 kommentarer:

  1. Det som oroar mig mest är nog snarare ditt tartexkomplex...

    SvaraRadera
  2. Det är inget komplex. Det är en livsstil.

    SvaraRadera