23 maj 2009

Demensboendet nästa

Hur nyttigt är det att träna egentligen? Efter jobbet i går besökte jag gymmet för första gången efter en ovanligt envis förkylning. Det gick uselt, förstås. Först fick jag en kraftig mjölksyrechock som gjorde att jag knappt kunde stödja på benen. Sedan blev jag så woozy att alla normala hjärnfunktioner slogs ut. På vägen hem stannade t-banetåget vid en perrong där alla andra passagerare steg av. Jag satt kvar. Efter det började nytt folk kliva på. Jag satt kvar. Slutligen kom föraren promenerande utanför fönstret. Jag satt fortfarande kvar. Först när tåget drog i väg åt fel håll fattade jag galoppen. Vi var förstås framme i Norsborg - ändstationen där jag bor och har gått av i stort sett varje dag under mer än åtta månader. Att missa det är inget sundhetstecken, precis.

3 kommentarer:

  1. Finns bra alzaheimers mediciner nu förtiden!

    SvaraRadera
  2. hmm, Simon....
    Dags att träna bort detta nu:)
    Upp på rull-bandet igen!
    /Magoo

    SvaraRadera
  3. Tack för de uppmuntrande orden! Jag fär väl försöka få tag i några lämpliga piller och köra vidare då.

    SvaraRadera