30 maj 2009

Roger Karlsson

En av de första cd-skivorna jag köpte var samlingen Definitivt 50 spänn igen. Där fanns många tuffa trallpunklåtar, men också en vemodig bakfylleserenad med Tuk Tuk Rally och sångaren Roger Karlsson. Sedan dess har han varit en trogen musikalisk följeslagare. Däremot har jag aldrig sett honom live. Inte förrän i dag. För några timmar sedan botade jag sviterna från gårdagskvällen med 400 mg ibuprofen och tog bussen fem kilometer söderut till Tumba centrum. Att spela under en rulltrappa mitt på dagen en lördag är väl inget drömgig precis, men med Roger Karlssons låtar funkade det fantastiskt. Han är faktiskt en av de bästa vi har i Sverige.

2 kommentarer:

  1. Inte så dumt! Noterar att han är kompis med Karl Wallinger på MySpace och då måste man ju vara bra.

    SvaraRadera
  2. Låtarna som ligger på Myspace nu tillhör ändå inte hans bästa i mina öron, så kolla upp plattorna om du får möjlighet. Jag gillar dem skarpt.

    SvaraRadera