08 februari 2009

Jag - en gymkille

Jag har besökt ett gym en gång. Min dåvarande nyhetschef - pure evil - skickade mig till Motionspalatset i Vänersborg för att göra ett test som skulle avslöja kroppens "verkliga" ålder. Det började med att jag var så uppstressad att pulsen inte gick ned under 100, trots att jag låg stilla på en brits. Den personlige tränaren som var med berättade att han hade testat mellan 500 och 600 personer tidigare, utan att ha upplevt något liknande. Nästa uppgift var att göra så många situps som möjligt på en minut. Jag förträngde att jag inte hade ägnat mig åt liknande aktiviteter på nästan tio år och gick ut stenhårt. Efter 20 sekunder eller så kunde jag inte känna magen längre. Där låg jag på golvet och sprattlade som en döende fisk, samtidigt som fotografen hängde över mig och tog bilder. En praoelev på tidningen stod också och tittade på. Scenen kvalar in högt på listan över mitt livs mest förnedrande upplevelser.

Varför tar jag upp det här nu? Jo, för att jag har agerat mot bättre vetande och investerat i ett gymkort. Om mindre än 24 timmar är det dags för premiärbesöket. Det kommer att bli ugly.

6 kommentarer:

  1. Ska man säga något positivt så blev det i alla fall en rätt så skojig artikel av det.

    SvaraRadera
  2. Detta kan blir intressant! När vi träffas så kan vi ta ett gym besök du o jag ;)
    Stimma vidare o lycka till :) /Magoo

    SvaraRadera
  3. Ja, "intressant" är nog en väldigt bra beskrivning av min insats i gymet så här långt. Men det blir väl bättre, får man hoppas.

    Vi hörs!

    SvaraRadera
  4. Ha, ha. Den mest lästa artikeln i TTELA:s historia...
    /Suzanne

    SvaraRadera
  5. ... tillsammans med den om solduschen, då ;-)

    SvaraRadera