22 januari 2009

När allt blir svart

Klockan halv nio i kväll hade jag satt mig vid datorn för att skriva ett inlägg om Markus Karlsson. Då slocknade hela skiten. Jag bor på femte våningen uppe på en bergsknalle och har utkik över hela Norsborg och Hallunda från vardagsrumsfönstren. En vanlig kväll måste det vara många tusen lampor som lyser där ute. Nu var det becksvart i nästan två timmar, bortsett från strålkastarna på någon enstaka bil. Lite kusligt, faktiskt.

Det skulle vara snyggt med en övergång från det yttre mörkret till något väldigt sorgligt som har hänt den här veckan, men jag pallar inte det just nu. Kanske går det lättare om några dagar.

2 kommentarer:

  1. Noteras även att det var strömavbrott även
    följande natt i åtskilliga timmar.
    Felanmälan fungerar dåligt på vattenfall.
    När vi ringde efter 1 timmas avbrott får man meddelandet att man "inte hade någon uppgift om att det var strömavbrott i området" !!!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag märkte av strömavbrottet på natten också. Inte minst när strömmen kom tillbaka och jag fick kravla mig upp ur sängen för att släcka alla lampor som plötsligt tändes ...

    SvaraRadera