23 mars 2009

Ett blogginlägg av oavvisligt allmänintresse

Under en längre tid har jag irriterat mig på Coop Extra Skärholmens inköpspolicy när det gäller tartex. Där finns den äckliga versionen med vitlök och den fullt ätbara men lite trista naturella sorten, prydligt uppradade bredvid varandra. Däremot lyser den godaste varianten - med örtsmak - med sin frånvaro:



Så - häromdagen - strosade jag runt i affären på jakt efter pressad citron. Vad råkade jag hitta på en helt annan hylla? Jo, det här:



Besynnerligt. Ologiskt. Upprörande. En skandal, närmast. Jag kräver upprättelse, å alla vegetarianers vägnar. UPPRÄTTELSE!!!!!

2 kommentarer:

  1. Du vet väl att du som medlem i KF kan lämna in en motion till medlemsstämman!? Tycker nog det tarvas ;)

    Angelica

    SvaraRadera
  2. Förändra det ruttna systemet inifrån, alltså? Tja, det kanske kan funka :-)

    SvaraRadera