31 mars 2009

30 svettiga sekunder

Skärholmen kvart över sex. Jag har tränat, är färdigduschad och går ut till förvaringsboxarna vid receptionen. Låser upp mitt hänglås, stoppar det i väskan och öppnar. Det är tomt. Tittar jag i fel box? Jag öppnar en till, och en till, och en till. Alla är tomma. Plånbok - borta. Mobiltelefon - borta. Klocka - borta. Mp3-spelare - borta. Nycklarna till andrahandslägenheten - borta.

Ångest. Ångest ångest ångest ångest ångest ångest ångest.

Det tar väl ungefär 30 sekunder innan en tjej i personalen ropar. "Ey, vad heter du?" På något jävla vänster har jag lyckats stoppa mina grejer i en box, sätta låset på en annan och gå därifrån. Sedan har en vänlig själ hittat dem och lämnat in dem. Den mannen är min största hjälte - i dag och alla dagar jag har kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar