19 mars 2009

Stackars Marie

I dag går mina tankar till svenska Marie Douglas-David. Hon är mitt i en uppslitande skilsmässa och riskerar snart att stå på bar backe. Jag skriver bar backe, eftersom de futtiga 339 miljoner kronor som hon ska få enligt äktenskapsförordet förstås är rena skymfen för någon som har så här stora utgifter - i veckan:

Kläder, 35 500 kronor
Hud- och hårvård, 7 900 kronor
Underhållning och restaurangbesök, 11 800 kronor
Presenter, 7 900 kronor
Resor, 63 100 kronor

Usch, nu kommer jag inte att kunna sova i natt. Tänk om Marie förlorar den pågående rättsprocessen och måste börja snåla? Hur blir hennes liv om hon bara kan handla nya kläder för 20 000 kronor i veckan i fortsättningen? Kan det ens kallas liv?

2 kommentarer:

  1. Ett tydligt tecken på ojämställdheten i samhället. Själv har jag råd att köpa kläder för minst 50 000 i månaden, eftersom jag är man.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte väl att den där skjortan du hade senast såg flashig ut.

    SvaraRadera