20 april 2009

Kamerasmashingtime

Ibland straffar det sig att sega. Under ett par dagar har jag gått runt och tänkt att jag ska tipsa om en ny låt som tillhör det vackraste Stefan Sundström har gjort. Nu har han hunnit plocka bort den. Ni får nöja er med slutet av den fantastiska texten om hur Marguerite går på kändisfest på Kvarnen och lackar ur ordentligt:

"Jag är besviken", gastade Marguerite
"Var är Slas och var är Pimme?
Allt jag ser är Fredrick Federley
ha 15 minutes i en timme"
Sedan blev det kamerasmashingtime
där låg ett trasigt objektiv
Över en smashad golvad fotograf
steg Marguerite med stolta kliv
Slutgiltigt befriad och med sin stolthet kvar i barmen
gick Marguerite och tog en öl på Carmen


Förhoppningsvis finns mästerverket med på den nya skivan som snart är färdiginspelad. Annars blir jag ledsen i ögat.

2 kommentarer:

  1. Han verkar vara en sympatisk filur, men ärligt talat har jag usel koll på hans produktion. Får kolla upp den lite närmare.

    SvaraRadera