01 april 2009

Nu breakar jag stort

Jag har inte fått skriva om det tidigare, men nu är det officiellt att jag är en av deltagarna i nästa Singing Bee på TV3. Att avslöja hur det går före sändning är förstås belagt med dödsstraff. Däremot har producenten gett mig tillstånd att räkna upp några av låtarna jag rev av under inspelningen. Det här får ni höra mig sjunga på fredag:

Material Girl - Madonna
Alla vi - Friends in need
The Ketchup Song - Las Ketchup
Ice Ice Baby - Vanilla Ice
Scatman (Ski Ba Bop Ba Dop Bop) - Scatman John
De' ä' grabben med chokla' i - Ernst Rolf
Gone With The Breeze - Prussian Blue
Jag ska aldrig dö - Dr Zeke
You Suffer - Napalm Death
April Fools - Rufus Wainwright

4 kommentarer:

  1. Vaaa!!?? Skojar du nu eller?? Gissa vem som kommer ringa mamma och skryta med att hon minsann känner en tvättäkta kändis!?! Samma person som kommer sitta klistrad framför Singing Bee och skråla med för glatta livet!!Hahaha!!!
    Way to go, Simon! (Oms du vet att detta innebär att det är DU som får leda allsången på alla fredagsöl händanefter va?) /Angelica

    SvaraRadera
  2. Haha, jag ser fram emot att höra The Ketchup song =) Va kul att du ska vara på tv!

    SvaraRadera
  3. Visst var det ett försök till aprilskämt (Gone With The Breeze är en nazistisk hyllningsvisa, You Suffer en 1,3 sekunder lång grindcorestänkare osv). Men tack för de uppmuntrande orden! Det gläder mig att det finns åtminstone två människor på den här jorden som ser mig som en möjlig sång- och dansman :-)

    SvaraRadera